marți, 9 decembrie 2025

Super Soco TC: 6 Ani și 3000 de Kilometri. Merită Hype-ul? (Review Cât Se Poate de Sincer)

Azi vreau să vă povestesc despre partenerul meu pe două roți din ultimii șase ani: un Super Soco TC. Nu e un review „la cald”, ci o analiză sinceră, după ce am trecut cu el prin vreo 3000 de kilometri de mers urban, ploaie, soare, și cel puțin o mică criză de nervi legată de încărcare. Când l-am luat, era un „revoluționar”. Acum, e un membru al familiei care m-a ajutat să scap de trafic și să mă simt puțin mai... verde. 🛵 Caracteristici Principale – Un Scurt Refresh Pentru cei care nu știu, Super Soco TC este un scuter electric, dar arată ca o motocicletă ușoară de 125cc. Asta i-a atras mereu priviri, mai ales că e super silențios. Motor: Pe roata din spate, de obicei în jur de 3000W (putere maximă). Suficient pentru oraș, dar nu te aștepta la senzații tari. Viteză Maximă: Limitată la 45 km/h sau 60-70 km/h, în funcție de omologare și setări. Al meu atinge cam 65 km/h pe plat, cu vânt în spate. Baterie: Litiu-ion, detașabilă. Aici e farmecul: o poți lua în casă ca să o încarci la orice priză. E perfectă pentru cei care stau la bloc. 🔋 Autonomia Reală: Mit vs. Realitate (După 3000 km) Promisiunile producătorului erau optimiste, ca de obicei. Ziceau ceva de genul „până la 80 km cu o singură baterie”. Realitatea mea, după 3000 de kilometri: La început (Anul 1): Scoteam lejer 50-60 km în modul de viteză mică/medie (Modul 2), cu un condus normal și fără urcări bruște. Acum (Anul 6): Pe același traseu, autonomia a scăzut undeva la 40-45 km. Încă onorabil! Trebuie menționat că mersul în viteză maximă (Modul 3) îți înjumătățește autonomia. Dacă merg constant cu 65 km/h, ajung la 30-35 km. Dar pentru drumurile zilnice Casa-Birou-Piață, e suficient. 📊 Sănătatea Bateriei (SoH) – Marea Întrebare Știu că asta e întrebarea care stă pe buzele oricui cumpără un vehicul electric: Cât ține bateria? Eu am mers pe principiul de a nu o lăsa niciodată sub 20% și de a nu o încărca mereu la 100%, deși nu am fost religios în privința asta. După 6 ani de utilizare (în medie, 500 km pe an) și aproximativ 3000 km parcurși, pot spune că degradarea e vizibilă, dar nu dramatică. Starea de Sănătate (SoH): Nu am făcut o testare de laborator, dar judecând după scăderea autonomiei (de la 60 km la 40-45 km), estimez că bateria mea se află undeva la 70-75% din capacitatea inițială. Asta înseamnă că, deși va trebui să o schimb sau să iau o baterie suplimentară în următorii ani, per total, a rezistat foarte bine. 😊 Impresii Personale – De Ce Încă Îl Iubesc (Sau Nu) Super Soco TC e un scuter cu personalitate. Ce-mi place cel mai mult: Designul: Arată superb, ca o motocicletă clasică. Nu pare un „scuter de livrări”. Silențiozitatea: E o plăcere să te strecori prin oraș fără zgomot. Costul de Operare: Practic, zero! Nu mai zic de parcare, e mult mai simplu. Ce-mi dă bătăi de cap: Suspensia: E rigidă. Serios, simți fiecare denivelare și fiecare piatră. Nu e făcut pentru drumuri proaste. Mentenanța Electronică: Am avut o singură problemă serioasă: un senzor de viteză care a cedat. A fost greu de diagnosticat și a durat mult cu piesele de schimb. Puterea: Când trebuie să urci o rampă, se chinuie. Nu e gândit pentru greutate mare. verdictul – 6/10 Aș Mai Cumpăra? Sincer? Da, dar varianta nouă, sau Stash-ul. TC-ul meu vechi a fost o poartă excelentă spre mobilitatea electrică. M-a învățat cât de practic e un vehicul electric în oraș și mi-a amortizat costul inițial prin economia la benzină și impozit. Dacă vrei un scuter electric arătos, pentru naveta zilnică de sub 20 km (dus-întors), și nu te deranjează o suspensie mai fermă, Super Soco TC este o alegere excelentă, mai ales la mâna a doua.

Niciun comentariu: