duminică, 14 ianuarie 2024

Baterie LiFePo4

Am achizitionat prima baterie LiFePo4 de 12V, cu intentia de a inlocui in RV bateria clasica AGM cu care a venit din fabrica si care s-a stricat dups doar 2 ani (!!). De fapt bateria e un kit cu 4 celule LiFePo legate in serie, si care se pot incarca la 3.65V fiecare. Mai are si un BMS fara BT, fara senzor de temperatura, dar important e ca-i acolo sa protejeze si sa balanseze celulele. Am luat impreuna cu ea si incarcator... doar ca dupa vreo 10 ore de stat in priza, pare ca inca incarca, dar nu trece de 13.5 V. Ceea ce inseamna ca nu pot folosi mai mult de 90% din capacitatea ei, ceea ce-i bine ca o sa ajung la 10000 cicluri de incarcare, dar rau ca nu pot folosi toti cei 120Ah din ea.
Spre comparatie, kit-ul DIY care l-am facut din celule 18650 (li-ion), 12V si 35Ah, se incarca perfect, la 12.6V (4.2V/celula). Deci pot folosi 100% din capacitate.

Niciun comentariu: