vineri, 8 februarie 2008

Programatorule, lasa tastatura si hai la o bila

Uite asa suna un anunt de angajare de pe ejobs.ro: "Good ping-pong player who knows javascript?"

"Ce tare" mi-am zis... uite firma care si-a schimbat strategia de recrutare si s-a desprins putin din clasicul "we are looking for a strong and motivated Java developer".

Incep sa citesc... candidatul lor ideal trebuie sa stie sa joace ping-pong (oops, cand eram in anii 1-2 de facultate ieseam la fotbal in loc sa stau sa joc ping-pong) si foosball (asta ce-i? a gata, am gasit; sanatate lui Larry si Sergey).
Deci cei care nu stiu deloc ping-pong, ce sa faca? Sa astepte sa-si depuna cv-ul cand vor mai invata putin biliard si darts? Sau sa-si exerseze putin inainte de interviu aruncarile cu panoul?

Lasand insa gluma la o parte, vin cu intrebarea: cati din cei care isi cauta un job in IT se uita si la ce posibilitati de entertainment au in pauza de masa? Cat conteaza cand iti alegi viitoarea firma ca are o canapea si o consola PS pe care le folosesti cand ai obosit din programat si vrei sa-ti "odihnesti" ochii?

2 comentarii:

Silvius spunea...

Sigur nu ai vazut anuntul mai intii pe Joobs :) http://www.joobs.ro/it/joburi/levi9/?

Sa stii ca nu doar in IT, toata lumea se uita la toata lista de beneficii pe care o firma o are de oferit. Daca firma pune accent pe voie buna si relaxare mi se pare un punct in plus pt ei.

Radu spunea...

Nu stiu ce sa zic despre buna dispozitie din cadrul firmei... eu m-as uita mai degraba la pachetul salarial, adica imi plateste firma o asigurare privata de sanatate? dar o pensie facultativa? (de tichetele de masa nu mai zic, ca multe deja ofera).

In alte tari firmele indeamna angajatii sa mearga sa serveasca pranzul la nu stiu ce restaurant/butic la o distanta de firma care sa-l determine sa mearga 20-30 minute pe jos.

Eu cred ca acolo s-a trecut de faza cand il "amagea" pe anagajat cu 10 minute de tenis de masa, sau il lasa sa se joace pe PS, ci au constientizat cat de periculos e statul la birou.

Si inchei cu un exemplu concret: la Nokia in Finlanda angajatii au access la sauna si pot merge oricand in timpul serviciului... deci nu PS ca sa-ti strici in continuare ochii!